Ticketinfo

Rode zaal
Data
wo 14 dec, 20:00
do 15 dec, 20:00
Prijzen
Language no problem

Scarlet Tummers & Atta Nasser / tg STAN

Jerusalem

Two people not from here  
Building a life
A future
Full of hope
Jerusalem is their playground
A place that symbolises a beginning  
The epicentre of three world religions
Where an interminable struggle about ideologies and possession is played out  

Atta Nasser, born in Jerusalem, and Scarlet Tummers, born in The Hague, meet each other on stage in a quest for identity and sense of purpose. Despite their differences and with their similarities, they want to examine the meaning of faith, both as a religious practice as in daily life. Belief is part of their world, entering it through their parents, partners and children. This conversation between two creators confronts themselves, each other and the audience with their interpretation of what Jerusalem stands for.  

“You can learn something from every person you meet. Every person knows something that you don’t know.” Atta Nasser and Scarlet Tummers try to comprehend each other from this point of view. In their opinion, what is the difference between good and evil? What urges people to believe?

Jerusalem is the cradle of religion, of an ongoing conflict. However, it’s also a place where people live and laugh. This performance therefore wants to symbolise Jerusalem in all its different aspects. 

Jerusalem was created within the framework of de medeSTANders, an initiative in which young makers develop a performance under the wings of STAN. Both Scarlet Tummers and Atta Nasser are already connected to the company: Atta was part of Move (on) and Orphans, Scarlet of Somnia and De Kersentuin. In 2020, she created A Separation, a STAN performance based on the eponymous Iranian film by Asghar Farhadi. 

Location Rode zaal
Data
We 14 December, 20:00
Th 15 December, 20:00
Buy tickets

© Sam Asaert

Voorstelling

Scarlet Tummers & Atta Nasser / tg STAN

Jerusalem
Een voorstelling als symbool voor Jerusalem, in al zijn facetten.

Twee mensen niet van hier
Bouwen aan een leven
Aan een toekomst
Hoopvol
Jerusalem is hun speelplaats
Een plek die symbool staat voor een begin
Het epicentrum van drie wereldgodsdiensten
En de plek van eeuwigdurende strijd over ideologieën en bezit

Atta Nasser, geboren in Jerusalem, en Scarlet Tummers, geboren in Den Haag, ontmoeten elkaar op de scène in een zoektocht naar identiteit en zingeving. Ondanks hun verschillen en met hun overeenkomsten willen ze te weten komen wat geloof betekent, zowel binnen religieuze praktijken als in het dagelijkse leven. Geloof meandert door hun wereld, via hun ouders, partners en kinderen. Het resultaat is een conversatie tussen twee makers die zichzelf, elkaar én het publiek willen confronteren met hun interpretatie van waar Jerusalem voor staat.

“You can learn something from every person you meet. Every person knows something that you don’t know.” Vanuit dit standpunt proberen Scarlet Tummers en Atta Nasser elkaar te doorgronden. Wat is volgens hen het verschil tussen goed en slecht, waaruit ontstaat de drang om te geloven

Jerusalem is de bakermat van religie, van een aanhoudend conflict, maar het is ook een plek waar geleefd en gelachen wordt. Deze voorstelling staat dan ook symbool voor dat Jerusalem, in al zijn facetten.

Jerusalem werd gecreëerd in het kader van de medeSTANders, een initiatief waarbij jonge makers een voorstelling uitwerken onder de vleugels van STAN. Zowel Scarlet Tummers als Atta Nasser hebben al een band met het gezelschap: Atta maakte deel uit van Move (on) en Orphans, Scarlet van Somnia en De Kersentuin. In 2020 volgde haar creatie van A Separation, een STAN-voorstelling met als uitgangspunt de gelijknamige Iraanse film van Asghar Farhadi.

wo 14 dec '22

do 15 dec '22
Rode zaal
20:00 uur
Koop kaarten
Credits
Van en met Atta Nasser en Scarlet Tummers
Tekst en spel Atta Nasser en Scarlet Tummers
Artistiek advies Bart Capelle, Jolente De Keersmaeker, Damiaan De Schrijver, Haider Al Timimi en Frank Vercruyssen
Techniek Bert Vermeulen
Productie tg STAN
Coproductie Theater Antigone
Tekst gebaseerd op onder meer Simone Weil, Mahmoud Darwish, Amin Malouf, Sylvia Plath, Edward Saïd, en anderen
Met steun van wpZimmer en Zuidpool