05 apr 2023

Jaarverslag 2022 staat nu online

In 2022 vond het publiek de weg al snel terug naar de Brakke Grond.

We zoomen in dit jaarverslag graag in op onze bijzondere projecten met als hoogtepunt Fier als een gieter.

2022 was een jaar dat we niet gauw zullen vergeten. De pandemie was nog onder ons en er brak een oorlog uit in Europa. Voor de Brakke Grond ging het jaar spijtig genoeg van start met enkele stevige valse noten. De prachtige expositie van Filip Vervaet in onze Grote zaal moest in december 2021 omwille van de hernieuwde coronamaatregelen al na een week worden gesloten en kon ook in januari niet opnieuw opengaan voor het publiek. De derde editie van Beyond the Black Box, die in februari op de agenda stond, werd afgeblazen omdat er nog te veel onzekerheden waren. Het virus hield ons kortom langer in de ban dan verwacht.

Gelukkig kon onze programmering vanaf midden februari wel weer op gang komen. Het publiek aarzelde aanvankelijk nog, maar vond toch al snel de weg terug naar de Brakke Grond. We zoomen in dit jaarverslag graag in op enkele bijzondere projecten en geven ook het exhaustieve programmaoverzicht van het afgelopen jaar.

2022 betekende ook de start van de realisatie van ons nieuwe beleidsplan 2022-2024. Geen radicale ommekeer, maar een plan met nog scherpere keuzes, vertaald in vier strategische doelstellingen, die tegelijkertijd de leidraad vormen voor dit jaarverslag. Een verslag dat we bewust beknopt houden, met representatieve voorbeelden van waar we voor staan. Meer info en details vind je vlot via de links die doorverwijzen naar onze website.