Zoë Demoustier (1995) is performer en choreograaf. Het lichaam is steeds het vertrekpunt van haar visuele voorstellingen. Vanuit beweging maakt ze linken met actuele en geëngageerde onderwerpen en creëert ze documentaire choreografisch werk. Zoë maakte o.a. de voorstellingen nesten (fABULEUS/Anna Bentivegna & Ayrton Fraenk), Road to Nowhere (Forsiti’A/Yelena Schmitz), Born to be wild (Thespikon) en werkte als performer en assistent met o.a. Kabinet K, Michiel Vandevelde, Alma Söderberg/Manyone, Iris Bouche/Opera Ballet Vlaanderen, David Weber Krebs en Marcelo Evelin.
In 2020 ontving ze de prijs voor culturele belofte van stad Leuven en in 2021 was ze ambassadeur van Dag van de Dans waarin ze Dansmakers van Morgen creëerde i.s.m. De Zendelingen. Vanaf 2022 startte ze een nieuwe samenwerking als choreograaf bij Ultima Vez.
Unfolding an Archive was haar eerste solo voorstelling waarvoor ze al aanzetten maakte binnen de opleiding Regie aan het RITCS en Culturele studies aan de KU Leuven. In de voorstelling maakt ze gebruik van technieken uit de mime corporel traditie die ze leerde kennen tijdens haar studies aan de Mime Opleiding in Amsterdam.
Haar nieuwe performance What Remains wordt gemaakt met spelers tussen de 4 en 74 jaar oud. Zoë gaf samen met vier van hen een eerste inkijk in dit unieke werk tijdens Brainwash Festival.