CREW wil als experimenteel gezelschap zichtbaar maken hoe technologie ons verandert. De kunstvorm die CREW hiervoor gebruikt en die eenvoudig gezegd het lichaam van de toeschouwer opzoekt, is immersie. Het speelvlak om dit immersief werk te delen met het publiek is meervoudig: theater, installaties en performances. Deze real-time creaties verankeren het immersieve in het hier en nu. In het hier en nu bevindt zich het contactpunt tussen mens en technologie en confronteert CREW een breed en internationaal publiek aan den lijve met wat ons omringt, onze plaats daarin en hoe wij onszelf zien.
CREW’s artistiek leider Eric Joris is een transdisciplinair kunstenaar die sinds eind jaren negentig experimenteert met immersieve VR-performances: ‘Media als een prothese’. Dit leidde tot de eerste ‘belichaamde (embodied)’ VR voorstellingen zoals Crash 2004, Terra Nova 2010, en Hamlet’s Lunacy 2019. CREW is samengesteld uit kunstenaars en wetenschappers en is aanwezig in verscheidene grootschalige EU onderzoeksprogramma’s. De performances en installaties van CREW zijn regelmatig te gast op internationale festivals en conferenties.