Wij zijn per september op zoek naar een freelance avondcoördinator (ACO) ter versterking van ons team. Samen met collega’s op de vloer (techniek en productie) ben je vanachter het onthaal verantwoordelijk voor een goed en veilig verloop van de dag en/of avondprogramma van de Brakke Grond. Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle mensen in huis en fungeert als locatiemanager tijdens voorstellingen, exposities, festivals en andere programma’s.
Het aantal uren hangt af van je beschikbaarheid en zal neerkomen op ca. één à twee diensten per week. De duur van een dienst is afwisselend en hangt af van de programmering. Het betreft voornamelijk avond- en weekenddiensten maar ook voor de woensdagmiddag zoeken we regelmatig versterking. Als aco word je per maand ingeroosterd op wisselende dagen en uren. Flexibiliteit is dus een vereiste. De functie van aco is bij uitstek een geschikte functie voor een starter met ambities op gebied van productie en kun je goed uitvoeren naast andere werkzaamheden of een studie.
Vanuit de overtuiging dat werken in divers samengestelde teams het werk boeiender en relevanter maakt, streven we naar een evenwichtige, inclusieve cultuur. Dit doen wij bijvoorbeeld door het organiseren van bias trainingen en middels onze werkgroep diversiteit & inclusie. Wij nodigen iedereen die zich in deze vacature herkent uit om te solliciteren.
Taken en verantwoordelijkheden
Het team van de Brakke Grond bestaat uit ongeveer twintig vaste krachten, vijf aco’s, acht publieksbegeleiders (vrijwilligers) en een wisselend aantal freelance krachten. Als aco bevind je je als spin in het web te midden van de organisatie. Een werkdag ziet er nooit hetzelfde uit, maar verloopt ongeveer als volgt:
Bij aanvang van je dienst open je het gebouw óf vindt een overdracht plaats met één van je collega’s wiens dienst je overneemt. Vervolgens brief je de zaalwacht en techniek over het verloop van het programma en eventuele bijzonderheden: mogen laatkomers wel of niet de zaal binnen; mogen glazen mee naar binnen; wordt er gebruikgemaakt van rook in een voorstelling? Aan het einde van de dag sluit je het gebouw af door alle ruimtes langs te lopen en het alarm erop te zetten.
Je taken bestaan uit:
- Het verwelkomen van bezoekers, gasten en artiesten. Je fungeert als eerste aanspreekpunt en locatiemanager tijdens de openingstijden van het gebouw
- De gehele coördinatie van het verloop van de dag/avond
- Het inwinnen van informatie en het onderhouden van contact met programmeurs, productie, techniek, communicatiemedewerkers en zaalwachten
- Verzorging van inkomend en uitgaand telefoonverkeer
- Je bent eindverantwoordelijke voor de BHV
- Afsluiten van het gebouw
- Waken over naleving van de huisregels
- Reguleren van de publieksstroom voor en na voorstellingen, met oog voor gastvrijheid
Wie zoeken we
- Je bent een uitgesproken teamspeler
- Je bent een enthousiast ambassadeur van de organisatie en hebt aantoonbare affiniteit met kunst en cultuur.
- Je denkt in oplossingen en gaat zowel proactief als reactief te werk.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, maar je hoeft niet vlekkeloos te kunnen schrijven.
- Je bent staat om vlot hoofd- van bijzaken te onderscheiden
- Je kan flexibel worden ingeroosterd
- Je kan starten in de maand september
- Je woont bij voorkeur in Amsterdam
- Je beheerst de Nederlandse taal
Voor deze freelance functie als ACO hoef je geen specifieke diploma’s behaald te hebben.
Wat bieden wij
Wij bieden een afwisselende functie in een informele werksfeer, met leuke collega’s en bijzondere programma’s. Als aco heb je gratis toegang tot het ruime culturele programma van de Brakke Grond. Het gaat om een freelance functie, verloning bedraagt, afhankelijk van ervaring, min €22,- max €24,- ex. BTW per uur. Het aantal te werken uren varieert afhankelijk van de drukte in de programmering. De diensten worden per maand vooraf ingeroosterd.
Solliciteren
Om te solliciteren vragen we je om via Google Form (en dus niet per mail aub) ons je CV te bezorgen en onderstaande vragen te beantwoorden. Dat mag in tekst, maar je kunt er ook voor kiezen om een video te uploaden als je dat liever wil. De link naar Google Form vind je hier.
Waarom wil je graag bij de Brakke Grond werken en waarom precies voor deze functie? (maximaal ca 250 woorden)
Welke relevante ervaring en welke vaardigheden of talenten neem je mee naar de Brakke Grond? (maximaal ca 250 woorden)
Reageren kan uiterlijk tot en met 22 juni 2023. De eerste gesprekken vinden (onder voorbehoud) plaats op 29 juni.
Wil je meer weten over de vacature, dan kun je informatie opvragen bij Sarah Rotteveel via vacature@brakkegrond.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.