“Als sitcoms platte pannenkoeken zijn waarvan je bij overdaad buikpijn krijgt, dan is DE SITCOM eerder een hoge feesttaart met oneindig veel lagen rond een holle kern. DE HOE excelleert in zijn eigen karikatuur.
- Wouter Hillaert in De Standaard, 4 maart 2025, ★★★★★
“DE HOE toont zich opnieuw meesterlijk geinig in zijn zelfironie. Je moet het maar doen: een filosofisch traktaat over platheid en humor verkleden als een perfect toegankelijke komedie, een eigentijdse Anton Tsjechov.”
- Wouter Hillaert in De Standaard, 4 maart 2025, ★★★★★
“Opening Night, de eerste grote voorstelling van DE HOE, was al om je vingers bij af te likken, maar deze opvolger overtreft dat nog: even subtiel als pronkerig, even geestig als treurig.”
- Wouter Hillaert in De Standaard, 4 maart 2025, ★★★★★
“In een georganiseerde chaos pendelt de geïnspireerde cast met veel humor en zelfspot tussen tv en theater, oppervlakkigheid en diepgang, komedie en tragiek, realiteit en fictie, jong en oud. (...) Vrijblijvend lijkende, maar heel doordachte scènes leggen een maatschappij bloot die zichzelf verliest in onbenulligheden. Het resulteert in een verrijkende ‘cut’-voorstelling waar je smakelijk mee lacht, maar ook niet over uitgepraat raakt.”
- Guy Van Vliet in Het Nieuwsblad, 3 maart 2025, ★★★★
“Ook als DE HOE een hele voorstelling maakt over oppervlakkigheid (misschien zelfs juist als), verheft het gezelschap complexiteit tot absolute kunst. Nooit wordt het alleen een kunstje, nooit is het louter spielerei; je wordt elegant en technisch vernuftig uit verband gespeeld, omdat dat, zo daagt het je op den duur, de enige manier is om tot het existentiële doel van DE HOE te komen: de eigen tijd bevatten zonder er ondertussen zelf aan ten onder te gaan.”
- Floris Baeke in Etcetera, 5 maart 2025
“Een documentaire van de making-of van een sequel op een sitcomhit: conceptueel is DE SITCOM een vruchtbare speeltuin voor de spelers, die comfortabel free jazzen met elkaar.”
- Floris Baeke in Etcetera, 5 maart 2025