In deze residentie gebruikt theatermaker Khadija El Kharraz Alami het essay Beyond The Periphery of The Skin van Silvia Federici als startpunt om op zoek te gaan naar de mogelijkheden van een pre-kapitalistisch lichaam. Een pre-kapitalistisch lichaam omschrijft Federici als het lichaam dat losstaat van onze hedendaagse, kapitalistische maatschappij en de beste manier om terug te keren tot deze versie van je lichaam is via dans en beweging.
El Kharraz Alami gaat hiervoor dieper in op haar Marokkaanse identiteit en bewegingspraktijken uit die culturele context. Hiervoor zal ze de Ahwach traditie - een performance vorm bestaande uit dans, zang, poëzie en percussie die zijn oorsprong vindt in het zuiden van Marokko - aanwenden om haar onderzoek naar pre-kapitalistische lichamen vorm te geven. Voor het muzikale luik binnen dit onderzoek zal ze samenwerken met Marokkaans-Brussels artiest Cheb Runner.
Dit onderzoek zal culmineren in een performative research performance die als werktitel BLUEPRINTS heeft. In deze performance zal El Kharraz Alami zichzelf en het publiek fysiek uit dagen om een pre-kapitalistisch lichaam te ervaren.