Met een verkenning van verschillende gezichtspunten, verschillende achtergronden en verschillende levens stelt de Belgische theaterperformancegroep Ontroerend Goed het publiek centraal in hun nieuwe voorstelling. Ieder mens heeft een eigen hier en nu, opgebouwd uit zijn of haar verleden, persoonlijke ervaringen en verwachtingen.
Met behulp van video creëert regisseur Alexander Devriendt verschillende ruimtelijke perspectieven, die blootleggen hoe we – vaak bijna onvermijdelijk – onze eigen overtuigingen en achtergronden maatgevend achten. Bovendien speelt het gezelschap met de tijd, die wordt vertraagd, versneld en teruggespoeld. De theaterzaal is voor even een echokamer. Het handelsmerk van Ontroerend Goed – bekroond met talloze prijzen op festivals in Europa, Australië en Noord-Amerika – is de theatrale mind game. Keer op keer wordt het zogenaamde contract met de toeschouwer – de één staat op de bühne, de ander zit veilig in het donker – verbroken.
Het publiek wordt te kijk gezet, gemanipuleerd en misleid, vaak met een politieke insteek. Zo ook in het innovatieve en enerverende Thanks for Being Here, de meest recente productie van het onvoorspelbare gezelschap.